wtorek, 2 kwietnia 2013

GOTHIC!!!

Witam ponownie po świątecznej przerwie. Wiosna nas nie rozpieszcza, więc jest czas na kolejne posty. Dziś chciałem napisać kilka słów na temat mojej ulubionej gry (właściwie to cała trylogia wraz ze wszystkimi dodatkami jest moim numerem jeden wśród gier RPG). Gothic wydany przez Piranha Bytes jest pierwszą grą RPG, z którą było dane mi się zmierzyć. Zachęcony przychylnymi opiniami kolegów sięgnąłem po ten tytuł ładnych parę lat temu i to był trafny wybór.
Gra miała wszystko czego od niej oczekiwałem: fabułę, klimat oraz dawała wiele możliwości. Pamiętam godziny spędzone w kolonii karnej, eksploracje świata, spotykane potwory oraz krzyki mamy sprowadzające mnie do świata realnego. Pomimo, że gra powstała w 2001 roku, a więc ponad 10 lat temu, nadal ma swoich zwolenników, do których również się zaliczam. Ostatnio postanowiłem odkurzyć ten tytuł. Oczywiście jak to bywa ze starymi grami, nie obyło się bez problemów, gdyż posiadam system operacyjny Windows 8, do którego gra nie jest przystosowana. Na szczęście jedynym napotkanym problemem było otwieranie gry w oknie, co skutkowało niewidocznością górnej części ekranu. Wiązało to się z takimi utrudnieniami jak np. brak widocznego wskaźnika życia naszego przeciwnika. W Internecie udało mi się znaleźć rozwiązanie i obecnie mogę się cieszyć grą Gothic na Windows 8. Ponadto postanowiłem zainstalować dodatek Mroczne Tajemnice, który posiadam od dłuższego czasu, i którego do tej pory nie było mi dane wypróbować. Liczę, więc że Gothic ponownie wciągnie mnie na wiele godzin zwłaszcza za sprawą dodatku, który wprowadził do gry kilka nowości. Zapewne wielu z graczy zada sobie pytanie: jak można grać w tak starą grę, z kiepską grafiką gdy obecnie jest tyle pięknych gier? Otóż odpowiem krótko, wystarczy zagrać, żeby się przekonać. Jestem pewien, że nie zawiedziecie się, a Gothic, mimo że wiekowy, będzie dla was ciekawą odskocznią od obecnych pięknych gier. Gorąco zachęcam do przetestowania tego tytułu.



Rozwiązanie problemu z otwieraniem GOTHIC oraz GOTHIC II w oknie lub nie na pełnym ekranie w Windows 8:
1. Pobrać patch
2. Pobrać i zainstalować Microsoft Application Compatibility Toolkit
3. Uruchomić zainstalowany program (Compatibility Administrator (32-bit))
4. Otworzyć pobrany patch
5. Zainstalować pobrany patch (File-->Install)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz