środa, 11 grudnia 2013

Avast! Darmowe oprogramowanie antywirusowe

Witam serdecznie. Dzisiaj chciałem napisać o stosowanym przeze mnie bezpłatnym programie antywirusowym - Avast!.
W Internecie można znaleźć skrajne opinie na jego temat. Ja przez kilka lat stosowania tego antywirusa, nie mogę powiedzieć na niego złego zdania. Nigdy nie doprowadził do większego zamulenia komputera (jedynie podczas aktualizacji do nowszej wersji możemy spotkać się ze zmniejszoną wydajnością PC). Ponadto program często aktualizuje swoją bazę wirusów, co stanowi dużą ochronę naszych komputerów. Najnowsza aktualizacja wprowadziła kilka zmian, zaczynając od zmiany interfejsu na ciekawszy dla oka i bardziej przyjazny użytkownikowi, kończąc na optymalizacji wykorzystania pamięci. Jednakże, przynajmniej w moim przypadku, napotkałem na jedną wadę najnowszego wersji avast! 2014. Problem stanowiło rozszerzenie avast! Online Security 9.0.2006.53 w przeglądarce Mozilla Firefox. Lekarz zapytałby, jakie były objawy?

Było ich kilka, wymienię wszystkie, które udało mi się zauważyć:
1. Problem z odtwarzaniem filmów w playerach na stronach tvn bądź tvp (wyskakiwał błąd, bądź informacja, że materiał jest niedostępny)
2. Zacinanie się przeglądarki za każdym razem gdy wczytywane są nowe strony
3. Problem z otwieraniem niektórych okien (nieaktywne pola itp)

Rozwiązaniem okazało się wyłączenie tego rozszerzenia w przeglądarce Mozilla Firefox. Niestety nie wiem w jakim stopniu wpłynie to na moje bezpieczeństwo w sieci. Mieliście podobne problemy albo może ktoś z Was orientuje się czy wyłączenie avast! Online Security spowoduje większą podatność na atak wirusów podczas przeglądania stron? Czekam na wasze opinie i odpowiedzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz