środa, 5 czerwca 2013

PRO EVOLUTION SOCCER 2013

Witam ponownie po przerwie spowodowanej prowadzeniem badań do pracy magisterskiej. Dziś chciałem napisać kilka słów o grze piłkarskiej studia Konami -  Pro Evolution Soccer 2013. Uważam, że seria PES jest lepszym symulatorem niż jej największy konkurent - FIFA. Pewnie nie będę zbyt obiektywny w ocenie, ponieważ od PES 3 stałem się fanem tej serii i obojętnie co się wydarzy, nie planuje zmienić upodobań. Choć muszę przyznać się bez bicia, że we wrześniu ubiegłego roku zastanawiałem się nad zakupem produktu wydanego przez EA Sports. Głównie było spowodowane to bardziej rozwiniętym i dopracowanym trybem sieciowym w FIFIE. Jednakże było więcej argumentów przeciw, choćby częste problemy z konfiguracją gamepada w tym produkcie - nie wszystkie są obsługiwane. Ponadto za każdym razem grając w FIFĘ nie czułem tej radości z grania, przeprowadzania akcji, dryblingu, które daje mi każda część PES.

Przejdę teraz do sedna sprawy, a więc samej gry Pro Evolution Soccer 2013. Symulator prezentuję się naprawdę dobrze, nie miałem z nim żadnych problemów od samego zakupu - no poza tym, że początkowo bywały problem z grą sieciową, czy też pierwszymi poprawkami i uaktualnieniami. Na szczęście studio Konami rozwija się i pracuje nad tym, aby nie było w przyszłości podobnych problemów. Inną wadą, jaką szło spotkać na początku, byli tzw cheaterzy, który psuli radość z gry, co wielokrotnie zmuszało mnie do robienia sobie kilkudniowych przerw... Od pewnego czasu zabrano się za tępienie tego typu graczy i nie ma już problemu, że gra zostanie anulowana w 89 minucie przy naszym prowadzeniu. Co prawda nadal zdarzają się odosobnione przypadki, ale osoby te nie są już bezkarne. Ponadto niektórych zniechęcać może brak licencji np ligi angielskiej, dla mnie nie stanowi to problemu, bo pamiętam jak w pierwszych częściach PES nie było nawet prawdziwych nazwisk piłkarzy, a i tak symulator w wielu testach wygrywał z FIFĄ. Co mnie jeszcze denerwuje w PES? Otóż gra rankingowa i przypadki że na 10 rozegranych meczy około 6 gram przeciwko Realowi Madryt, co w przypadku gdy CR7 jest w formie (strzałki w grze poprawiające lub pogarszające statystyki zawodnika w danym meczu - wartość losowa w grze sieciowej, a więc dużo zależy od przypadku) jest po prostu nie do zatrzymania przez moich obrońców - gram LONDON FC (Chelsea Londyn dla niewtajemniczonych). Niektórzy powiedzą, że jestem słaby i to dlatego. Takie osoby, niech spróbują zagrać ww. wymienionymi zespołami i dogonić CR7 biegnącego do prostopadłej piłki - życzę powodzenia :) Wiadomo, można ustawić ultradefensywę, tzw "autobus", ale co to za przyjemność. Ja wielokrotnie widziałem jak osoby grające REALEM, PSG, MC grały ustawieniem z 5 obrońcami, 2 defensywnymi pomocnikami, 2 bocznymi pomocnikami bardzo cofniętymi  i jednym szybkim napastnikiem. To jest bardzo wkurzające, po co grając składem mającym taką siłę rażenia, grać defensywnie? Pozostawiam to bez komentarza. Pomimo wad, które wymieniłem jestem bardzo zadowolony z gry, w pełni spełniła moje oczekiwania. Rozgrywka jest bardzo widowiskowa, można czerpać wiele radości z przeprowadzonych akcji. Ponadto uważam, że pomimo braku spektakularnych zmian w porównaniu z poprzednią częścia, PES znowu wygrał pojedynek gigantów z FIFĄ, której głównymi atutami są licencje oraz tryb sieciowy. Jednakże zawsze grając w FIFE czułem, że wystarczy nauczyć się jednego schematu gry i go powielać w kolejnych meczach, co stawało się nudne. W grze od Konami nigdy nie było i mam nadzieje nie będzie czegoś podobnego, bo psuje to rozgrywkę... W zasadzie o tej grze można pisać w nieskończoność, dlatego jeśli jesteście zainteresowani dokładniejszą recenzją, któregoś z trybów, czy też rozgrywki sieciowej napiszcie w komentarzach, postaram się w miarę szybko zdziałać coś w tym kierunku.

1 komentarz:

  1. Witam. Chciałabyś/Chciałbyś , żeby Twój blog znalazł się w darmowym spisie blogów o grach http://gamerkatalog.blogspot.com/ szukam ciekawych blogów i pisze wiadomości do bloggerów by spis z dnia na dzień stawał się coraz bardziej profesjonalny. Jeśli jesteś zainteresowana/zainteresowany napisz do mnie na pauldianno@poczta.fm Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń