wtorek, 24 grudnia 2013

Nokia Lumia 520

Witam, od pewnego czasu jestem posiadaczem nowego telefonu komórkowego - Nokia Lumia 520. Uważam, że telefon jest chyba najlepszym rozwiązaniem w swoim segmencie cenowym. Długo zastanawiałem się czy wybrać Nokie z Windows Phone czy też może LG Swift II L5 z Androidem. Z pierwszym systemem a właściwie podobnym stykam się na co dzień na moim PC. Natomiast z drugim miałem do czynienia podczas użytkowania tabletu Prestigio, o którym pisałem na moim blogu. Wiem, że urządzenia korzystające z Androida potrzebują sporej ilości pamięci do płynnej pracy, dlatego postanowiłem wypróbować Nokie Lumie 520.

Na początku może krótka specyfikacja telefonu:
- procesor Qualcomm MSM8227 1.0 Ghz
- pamięć Ram 512 MB
- Pamięć wbudowana 8 GB (Około 4 GB do naszej dyspozycji)
- aparat 5 Mpx
- system operacyjny Windows Phone 8
- bateria 1430 mAh
- Wyświetlacz IPS TFT 480x800

Co można powiedzieć o tych danych? Po pierwsze ilość pamięci ram oraz procesor nie powalają, ale są wystarczające do płynnej pracy telefonu (domyślam się, że do pewnego czasu - w końcu nasz PC też kiedyś zwalnia i potrzebuje "odświeżenia"). Jeśli szukacie telefonu z wydajną baterią to Nokia Lumia 520 nie jest dla Was. Przy normalnym korzystaniu (kilka rozmów, sms-ów, jakaś gierka itp) urządzenia działa na jednym ładowaniu max do 2 dni. Wyświetlacz posiada bardzo ładne kolory
i działa bardzo przyzwoicie, więc do niego nie można mieć zastrzeżeń. Ilość dostępnego miejsca także jest zadowalająca. Co do samego system, muszę przyznać, że początki są trudne, ciężko znaleźć podstawowe funkcje, ale po około godzinie praca na nim staje się intuicyjna, a zastosowanie kafelek ułatwia dostęp do aplikacji, kontaktów itp. - można wszystko skonfigurować według własnych upodobań. Aparat Lumii 520 robi bardzo dobre zdjęcia a przy użyciu dostępnych aplikacji, można
w ciekawy sposób dokonać ich obróbki. Kolejną zaletą produktu fińskiego przedsiębiorstwa jest darmowa nawigacja. Nie miałem jeszcze okazji dokładnie przetestować. Jednak zauważyłem, że raz lepiej a raz gorzej wyszukuje moją lokalizację i nie wiem skąd mogą wynikać takie rozbieżności. Osobom, które planują zakup Lumii 520 zalecam natychmiastowe wyłączenie transmisji danych, ponieważ ten telefon kocha korzystać z zasobów Internetowych pod każdą postacią o czym niestety się  przekonałem. Co do samego działania połączenia Wi-Fi nie mam żadnych zastrzeżeń. 


Podsumowanie
Nokia Lumia to doskonały telefon komórkowy w swoim przedziale cenowym. Pomimo niewielkich osiągów pracuje bardzo płynnie i bez większych problemów. Posiada niezły aparat, wyświetlacz i sporą ilość wolnego miejsca. Do wad należy zaliczyć słabą baterię oraz karte microSIM (wymiana i koszt zależą od operatora). Na razie jestem z niego bardzo zadowolony i mam nadzieję, że nic tego nie zmieni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz