poniedziałek, 17 marca 2014

FIFA World - czyli słów kilka o darmowej fifie

Witam Was bardzo serdecznie. Jak zapewne wiecie jestem ogromnym fanem Pro Evolution Soccer i odkąd zagrałem pierwszy mecz, nie jestem w stanie w żaden sposób przekonać się do produktu EA Sports. Pierwszą grą piłkarską, w którą miałem okazję zagrać była bodajże FIFA 98, ale były to czasy, kiedy nie miała ona godnego przeciwnika. Początki PES-a nie były łatwe, zwłaszcza próby przeniesienia tytułu z konsoli na PC.
 
Bywało, że spotykałem wiele niedociągnięć, ale radość jaka płynęła z przeprowadzonych akcji, udanego dryblingu była nie do opisania. W ogóle nie przeszkadza i nie przeszkadzał mi brak licencji niektórych lig. Nie to było najważniejsze. FIFA posiada ogromną bazę licencjonowanych drużyn, czym zjednała sobie rzesze graczy. Nie mówię, że jest to jedyny powód, ale często brak oryginalnych nazw drużyn czy nawet zawodników odstrasza nowych nabywców produkcji KONAMI. Z roku na rok ich ilość jest powiększana, ale do FIFy nadal daleko. Każda seria ma swoje zalety i wady, ale na niektóre można spojrzeć z przymrużeniem oka, na inne znowu nie. PES jest dla mnie bardziej naturalny i można z niego czerpać większą radość podczas grania i przeprowadzania nietuzinkowych akcji. W FIFIE po wyuczeniu schematów i wykorzystywaniu w każdym kolejnym meczu tracimy to co jest najlepsze w symulatorze piłkarskim. Nie możemy poczuć się jak w prawdziwym meczu, bo za każdym razem spotykamy się z tymi samymi akcjami. W PES też zdarzają się tego typu akcje, jednakże częściej można spotkać bardziej wyrafinowane zagrania i "rozklepanie" obrony przeciwnika. O tych dwóch tytułach można by pisać godzinami, ale nie tym razem. Dzisiaj chciałem zająć się całkowicie darmową (nie licząc mikropłatności) wersją FIFY World dostępnej od jakiegoś czasu dla wszystkich użytkowniku a ponadto w polskiej wersji językowej i to nawet z polskim komentarzem, co niekoniecznie musi być zaletą. Póki co mamy jedynie dostęp do wersji BETA, która posiada jeszcze kilka niedociągnięć, ale sama rozgrywka póki co wydaje się stać na wysokim poziomie (zwłaszcza, że za darmo). Dla mnie największą wadą każdej kolejne odsłony symulatora od EA Sports jest brak możliwości ustawiania kontrolera (pada) według naszych konkretnych upodobań. Przyzwyczajony do sterowania z PES-a, dostosowanego do mojego stylu gry, miałem ogromne problemy z przestawieniem się na to dostępne w FIFIE World, co utrudniało mi cieszenie się rozgrywką. Zbyt wielką uwagę musiałem skupiać na przyciśnięciu odpowiedniego klawisza na moim padzie. Późniejszy powrót do PES skutkował kilkoma przegranymi z powodu mylenia klawiszy i tak w kółko. W obecnej wersji FIFA World mamy dostęp do kilku trybów, m.in. Ultimate Team, Prawdziwe zespoły, turniej dla jednego gracza. Rywalizacja z innymi graczami, transfery, kontrakty, zgranie zespołu, wszystko powoduje, że gra sprawia trochę wrażenie takiego managera, w którym możemy również grać.

PODSUMOWANIE
W ogólnym rozrachunku dostępna wersja beta gry nie jest może powalająca, ale ja podczas kilkunastu meczy nie zauważyłem większych problemów. Mecze są płynne, grafika niezbyt wymagająca co ma pomóc graczom posiadającym starsze komputery cieszyć się darmową wersją FIFY. Mimo, że nie jestem i póki co nie zostanę fanem FIFY, ale bezpłatną wersję mogę polecić każdemu kogo nie stać na żaden z oryginalnych symulatorów piłkarskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz