środa, 12 marca 2014

Nagrywanie filmów z gier

Witajcie ponownie. Dzisiaj chciałem zająć się kwestią nagrywania materiałów przedstawiających nasze poczynania w grach, co często zachęca innych użytkowników do ich zakupu. Właściwie chciałem się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami w tej kwestii jak i sprzętem oraz oprogramowaniem wykorzystywanym podczas nagrywania gameplayów.

DŹWIĘK
http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mLQm-cqLS3ob5nDX9PypbaQ.jpgPodczas nagrywania swoich filmików z gier korzystam ze słuchawek z "wbudowanym" mikrofonem (istnieje możliwość jego podłączania oraz odłączania w zależności od zastosowania naszych słuchawek). Nie pozwala to na nagrywania dźwięku w znakomitej jakości, ale jest on na tyle zadowalający, że nie widzę obecnie potrzeby zmiany tego urządzenia. Tak więcej w mojej "pracy" wykorzystuję słuchawki Creative Fatal1ty Gaming Headset HS-800:



Słuchawki

* Membrany: 40 mm
* Głośniki: neodymowe
* Pasmo przenoszenia: 20 Hz-20000 Hz
* Impedancja 32 omy
* Czułość (przy 1kHz): 110dB/MW

Mikrofon


* Kondensator z funkcją redukcji szumów
* Pasmo przenoszenia: 100Hz-15kHz
* Impedancja: <10kohm
* Czułość (przy 1kHz): -40dBV/Pa
* Długość przewodu: 2.5 m (przewód z miedzi beztlenowej)
* Wtyczki we/wy: dwie złocone wtyczki 3.5mm (minijack)
* Waga netto: 200g 

KAMERA
http://images.kangoo.pl/42747222/27951/large/kamera_internetowa_microsoft_lifecam_vx_700_v_2.jpgDo nagrywania własnej twarzy oraz wrażeń z rozgrywki, które ukazuje, wykorzystuję Microsoft LifeCam VX-500. Urządzenie jest gotowe do użytku praktycznie zaraz po podłączeniu, co ułatwia pracę i skraca czas instalacji. Jednakże kamera ta posiada bardzo krótki kabel, co stanowi ogromne utrudnienie.







* Rozdzielczość wideo - VGA (640x480)
* Kompaktowa konstrukcja
* Uniwersalna podstawka
* Łatwa w użyciu: Plug and Play
* 1,2 m kabel


OPROGRAMOWANIE
Próbowałem wielu rozwiązań, zarówno tych darmowych jak i płatnych. Po wielu godzinach testów postawiłem na Frapsa. Pomimo bardzo dużego obciążania procesora, wybrany przeze mnie program nie ma sobie równych w jakości przechwytywanego obrazu. Wysoka jakość niestety wiąże się również z ogromnymi wielkościami plików. W tym momencie do akcji wkracza Format Factory w wersji 2.60. Nowsze wersje często nie pozwalały na zmniejszenie rozmiarów otrzymanych filmów z gier (pojawiał się błąd, którego rozwiązania nie udało mi się znaleźć). Natomiast jeśli chodzi o przechwytywanie obrazu z kamery internetowej wykorzystuję Windows Movie Maker, który również może nagrywać dźwięk z mikrofonu. Jak widać nagrywanie filmów z gier to dość skomplikowany proces, który wymaga odpowiedniego sprzętu jak i oprogramowania. Należy również nie zapominać o programach do montażu otrzymanych materiałów wideo, ale to już temat na innego posta.


Mam nadzieję, że pokrótce udało mi się przybliżyć Wam proces nagrywania materiałów z gier, które umieszczam na moim kanale youtube.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz