poniedziałek, 10 lutego 2014

Battlefield 4 - tryby gry sieciowej

Na moim blogu mieliście już okazję zapoznać się z dwoma trybami rozgrywki sieciowej w grze Battlefield 4. Jednakże w dzisiejszym poście pragnę pokrótce opisać każdy dostępny w bf4. W każdym z trybów można zagrać na wszystkich 10 dostępnych mapach, na których można skorzystać z różnych pojazdów (nie wszystkie tryby pozwalają na używanie pojazdów). Na początku zacznę od drużynowego DM oraz zespołowego DM, a więc trybów, które już gościły na moim blogu oraz na moim kanale
 



ZESPOŁOWY DM
Jest to podstawowy tryb występujący praktycznie w każdym FPS. W rozgrywce biorą udział dwie drużyny na mapach o niewielkich rozmiarach. Ponadto w tym trybie nie ma dostępu do pojazdów, co powinno być pomocne dla początkujących graczy. Zespołowy DM wygrywa drużyna, która zachowa więcej kuponów.

DRUŻYNOWY DM
Podobny tryb do opisanego powyżej, z tą różnicą, że w drużynowym DM mamy do czynienia z 4 drużynami. Kolejną różnicą jest sposób wygrywania - zwycięstwo odnosi drużyna, która zabije więcej wrogów (najczęściej jest to liczba 50). Ilość drużyn oraz wielkość map powodują, że rozgrywka jest niezwykle dynamiczna i stosunkowo krótka. Ponadto przeciwnik może pojawić się z każdej strony.

SZTURM
W tym trybie gracze podzieleni są na dwie drużyny - obrońcy oraz atakujący. Celem pierwszej z nich jest zabijanie przeciwników i nie dopuszczenie do uzbrojenia celów lub w najgorszym wypadku próba ich rozbrojenia. Natomiast ekipa atakująca musi podłożyć ładunki i bronić ich aż do momentu detonacji. Wygrywa drużyna, która zniszczy wszystkie cele (atakujący) - po zniszczeniu 2, rozgrywka przenosi się w głąb mapy lub doprowadzi do utraty wszystkich kuponów przez wrogich graczy (obrońcy).

PODBÓJ
Jest to klasyczny tryb Battlefield. Rozgrywka toczy się na ogromnych mapach, a do eliminacji wrogów, poza standardowym uzbrojeniem, można używać również pojazdów (łodzie, czołgi, śmigłowce, myśliwce itp). Celem gry jest pozbawienie przeciwnika wszystkich kuponów. Można to osiągnąć poprzez przejmowanie punktów rozmieszczonych na całym terytorium, co przyspiesza spadek kuponów oraz poprzez eliminacje graczy przeciwnej drużyny.


DOMINACJA
Tryb, który debiutował w jednym z dodatków w poprzedniej odsłonie serii. Dominacja to bardzo szybka rozgrywka na zasadach podboju, w której udział bierze tylko piechota. Dodatkowo mapy, na których rozgrywa się akcja są mniejsze, a punkty rozmieszczone w mniejszych odległościach. Wszystkie wymienione cechy trybu powodują, że pojedynek jest bardzo dynamiczny i niezwykle ekscytujący.

UNICESTWIENIE
Jest to jeden z nowych trybów dostępnych w Battlefield 4. Podczas rozgrywki w losowym miejscu pojawia się bomba, o którą walczą obie drużyny. Następnie drużyna będąca w posiadaniu ładunku wybuchowego musi dostarczyć go do jednego z trzech punktów wroga i doprowadzić do detonacji bomby. Po zniszczeniu punktu na mapie pojawia się kolejna bomba. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza doprowadzi do zniszczenia punktów wrogiej ekipy.

NEUTRALIZACJA
Drugi nowy tryb w BF4 charakteryzujący się jednym "życiem" każdego żołnierza. Oznacza to, że po zabiciu nas przez wrogiego gracza odrodzimy się dopiero w następnej rundzie. Rundę wygrywa drużyna, która wyeliminuje wszystkich przeciwników bądź zniszczy jeden z punktów. Natomiast zwycięzcą całego trybu zostaje zespół, który rozstrzygnie na swoją korzyść więcej rund.

CN BITWA POWIETRZNA
Jest to tryb polegający na tym, że wszyscy gracze korzystają wyłącznie z pojazdów latających. Podobnie jak w podboju mamy za zadanie kontrolować cele oraz eliminować przeciwników zmniejszając ilość ich kuponów. Dostępny wraz z dodatkiem Chińska Nawałnica.

DOWÓDCA
Jest to zmodyfikowany tryb dostępny w Battlefield 2, z którego możemy skorzystać w: Podbój, Unicestwienie, Szturm. Jeden z graczy wciela się w rolę dowódcy, którego zadaniem jest wspomaganie żołnierzy na terytorium walk. Ma on możliwość oglądania mapy z lotu ptaka bądź z perspektywy innego gracza. Ponadto dowódca posiada dwa paski wsparcia - główny oraz drużynowy. Wraz z ich postępem odblokujemy wsparcie dla naszego zespołu np. UAV, zrzut wsparcia, pociski manewrujące itp. Jako dowódca możemy oznaczać CDZ (Cele o Dużym Znaczeniu), za które nasz zespół otrzymuje dodatkowe punkty. Niestety działa to również w drugą stronę, bo oznaczony gracz broniąc się przed ataki również zbiera bonusowe punkty.

POLIGON
Właściwie to nie jest tryb gry, a jedynie wysepka, na której mamy możliwość testowania uzbrojenia, podnoszenia naszych umiejętności w pilotażu śmigłowców, myśliwców czy też kierowaniu pojazdami naziemnymi bądź wodnymi. Dostęp do całego uzbrojenia pozwala na testowanie różnego rodzaju broni wraz ze wszystkimi gadżetami i wybór odpowiedniego karabinu dla naszego sposobu gry.


Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć wszystkie dostępne tryby gry sieciowej w grze Battlefield 4. Na moim blogu niedługo pojawią się kolejne filmiki z moich poczynań w poszczególnych trybach. Zachęcam do śledzenia bloga i odwiedzania kanału youtube.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz